Rekisteröidy käyttäjäksi!

Kirjaudu

Tervetunnus

Salasana

Unohditko salasanasi?
Tervetunnus on käyttäjätunnus, jota tarvitset Terve Media -lisäpalveluiden käyttämiseen. Tunnuksen rekisteröinti on maksutonta.

Tervetunnusta tarvitset mm. seuraavissa Terve Media -palveluissa:

» Poliklinikka.fi: Kysy lääkäriltä -palvelussa
» Huoltamo.com: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Kysy kaverilta ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Kimallus.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Naisilta naisille ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Pudottajat.fi: Pudottajat -palvelussa
» Terkkari.fi: keskusteluryhmissä, Kysy Terkkarilta -palvelussa
» Verkkoklinikka.fi: keskusteluryhmissä ja Verkkolääkärit -palvelussa
» Helistin.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Vauvakirjassa, Kahvilassa ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Terve Rekry: CV:n jättämistä varten

Jos sinulla on jo Tervetunnus joihinkin yllä oleviin palveluihin, niin sinun ei tarvitse hankkia uutta tunnusta.

Jos sinulla ei vielä ole Tervetunnusta, niin voit hankkia sen helposti nyt. Valitse haluamasi tunnus ja salasana sekä anna muutamat perustietosi. Tervetunnus on ilmainen ja voit käyttää samaa tunnusta kaikissa Terve Media -palveluissa. Yksinkertaista!

SAIRAUSKOKEMUKSET Etusivulle
Terve Media palveluissa on tällä hetkellä 0 rekisteröitynyttä keskustelijaa. Ohjeet

Hae
keskustelusta
Keskustelua
Nimimerkkiä

Suosituimmat
Syöpätaudit:
Kalkkeutumaa rinnassa

(06.05.2012 klo 23:08)
Naistentaudit:
£ûcheap snapback hats|sna...

(09.05.2012 klo 09:39)
Syöpätaudit:
Todettu KML

(15.05.2012 klo 23:27)

HERMOSTON SAIRAUDET Aivohalvaus AVH

Vaihda näkymää: 
Viestin aihe: AVH
Nimimerkki: Mummo Lähetetty: 08.09.2006 klo 16:34
Vuoden alussa " eräänä kauniina päivänä" kun tulin suihkusta olo tuntui omituiselta , keho ei tuntunut omalta.
Mies ihmettelei miksi naamani roikkui, puhe oli epäselvää, vasen jalka oli " kumijalka" vasen käsi kramppasi.
Mies soitti 112 - ambulanssi tuli nopeasti.
Osaava, fiksu ambulanssihenkilöstä vei Meilahden sairaalaan jossa todettiin aivoinfarkti.
Naisneurologi yritti kysellä, haluanko liotushoitoa mutta minun oli vähän vaikaa puhua, hän sanoi, jos olisitte äitini, hoito aloitettaisiin heti.
Ennan liotusta otettiin pään tt kuva, keuhkortg ja soitettiin aviomiehelle.

Päivystyksessä oli ihana, empaattinen henkilökunta.

Liotuksen jälkeen siirrettiin tarkkailuosastolle jossa oli pari päivää.
Sielläkin henkilökunta oli aivan ihanaa.

Neurologisella osastolla olin muutaman päivän, toivuin tosi hyvin, mitään jäännösoireita ei jäänyt.
Sain flunssan neuron osastolla, keskellä yötä - pyytämättä hoitaja toi minulle teetä, hunajaa, kurkkupastilleja ja kaulaliinan.
Jotenkin tuo kaulaliina lämmitti paljon - asiana - että hoitaja viitsi -

Kotiuduin hyväkuntoisena, olen 57 vuotias onnellinen mummo.
Lopun elämääni otan estolääkkeitä, Simvastatin, Primaspan - mutta niillä ei ole sivuvaikutuksia joten otan ne mielihyvin.

Asian teki mielstäni hankalaksi se, että minulla entuudestaan oli neurologinen diagnoosi vuodelta 1999 - minulla on etenevä orgaaninen aivotauti - ja silti sain näin hyvää hoitoa Meilahdessa.

Kun ambulanssi lähti kotipihalta mieleeni tuli ajatus, että kun Meilahdessa huomaavat minun aiemman diagnoosin katsovat ettei minua " kannata" hoitaa -
miten väärässä olin.

Olen hyvin kiitollinen että saan jatkaa elämääni, vaimona, mummona, äitinä, siskona, serkkuna - lähimmäisenä kiitos ammattaitaitoisen henkilöiden niin ambulanssissa kuin Meilahden päivystyksessä.

Keskustelun kulku:
  AVH 08.09.2006 klo 16:34

Sivu on päivitetty 02.12.2011

TERVE24