Tervetunnus on käyttäjätunnus, jota tarvitset Terve Media -lisäpalveluiden käyttämiseen. Tunnuksen rekisteröinti on maksutonta.
Tervetunnusta tarvitset mm. seuraavissa Terve Media -palveluissa:
» Poliklinikka.fi: Kysy lääkäriltä -palvelussa » Huoltamo.com: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Kysy kaverilta ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Kimallus.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Naisilta naisille ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Pudottajat.fi: Pudottajat -palvelussa » Terkkari.fi: keskusteluryhmissä, Kysy Terkkarilta -palvelussa » Verkkoklinikka.fi: keskusteluryhmissä ja Verkkolääkärit -palvelussa » Helistin.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Vauvakirjassa, Kahvilassa ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Terve Rekry: CV:n jättämistä varten
Jos sinulla on jo Tervetunnus joihinkin yllä oleviin palveluihin, niin sinun ei tarvitse hankkia uutta tunnusta.
Jos sinulla ei vielä ole Tervetunnusta, niin voit hankkia sen helposti nyt. Valitse haluamasi tunnus ja salasana sekä anna muutamat perustietosi. Tervetunnus on ilmainen ja voit käyttää samaa tunnusta kaikissa Terve Media -palveluissa. Yksinkertaista!
Nimimerkki: Heikki Lähetetty: 03.02.2011 klo 10:04
Monesti hyvä elämä on vain itsestä kiinni.....
Lapsena olin hirveän vilkas, en syönyt mitään ja liikuin kokoajan, eli sairastuin ilmeisemmin keripukiin, vain siksi että en syönyt, en halunnut eikä se tuntunut mitenkään tarpeeliselta. Miten sitten selvisin, vain siksi että minulla oli ja on lievä ADHD ja kamalan paljon kalamaksaöljyä.
Kasvatukseni oli aika kovaa kun pahojaan teki ihan vain vahingossa, niinkuin ruotsalaisessa tv sarjassa EEMELI. Olen ollut hyvin itsenäinen noin 10 vuotiaasta asti. Jatkuvat rangaistukset ja fyysinen kurittaminen muodosti minulle oman maailman ja halun etsiä pakoreittejä. Niitä alkoi löytyä ja ensimmäinen oli voimakkaalla keskittymisellä aikaansaatu iluusio ja mielikuva maailma.
Puolenvuoden harjoittelun jälkeen pystyin muuttamaan unieni muotoa ja mitä teen unissani, eli täydellinen oma maailma. Tämä kesti noin 15 vuotiaaksi, siinä vaiheessa omat luodut unet olivat aika eroottisia.
Päivisin olin aivan tavallinen koulukiusattu nuori. No siitäkin piti päästä eroon ja alkoi opiskelu.
Miten ihmissuhtet toimivat, miten ihminen reagoi erilaisiin tilanteisiin ja ulkoisiin äsykkeisiin, miksi toinen on kiinostavampi kuin toinen vaikka on esim. rumempi. Eli kaikki siitä miten toista osapuolta miellytetään siten että hän ei tiedä että häntä miellytetään. On vain hyvä tyypi josta muut pitävät. Tämä tuli valmiiksi noin 22 vuotiaana. Tämä toimii edelleen ja käytän sitä työssäni, olen juuri sellainen mitä minulta odotetaan erilaisissa tilanteissa, kouluttajana, ilmapiirin kohottajana, rekrytoinissa, kaikessa. Niin ja jos tarvitsen seuraa........
Tämä kaikki vain siksi että minulla on ADHD lievänä ja olen sopivan narsistinen. Olen nyt iältäni 51 ja tunnen itseni noin 35 vuotiaaksi. Luonnollisesti opiskelin myös että miten kehon saa pidettyä nuorena, kaikki tulee vain omasta mielestä.
Tärkein nuorena pitävä voima on tietoisuus siitä että minkä ikäinen on. Vanhemmiten tekee ja ajattelee asioita eritavalla kuin vaikka 35 vuotiaana. Kasvojen lihakset muotoutuvat aivan kuiun muutkin lihakset, käytön mukaan ja treenaako vartaloaan. Kasvojen lihakset kuitenkin toistavat suurimmaksi osaksi erilaisia tunnetiloja kuten itku, onellisuus, suru, iloisuus, huolet, nauru, masennus...
Jos haluaa pysyä nuorena jätetään kehoa ja kasvojen lihaksia haitallisesti muokkaavia tekijöitä pois. Minulla oli tapana rypistää otsaani, tämän jätin pois tietoisesti jo 18 vuotiaana. Elämää täytyy katsoa ymmärtäväisesti ja löytää kaikesta vain hyvät asiat. Mitä sitten jos elämä ei suju, ei ole töitä ja kaikki pilkkaa.... Tämähän on vain itse aiheutettu tila ja toisella tavalla katsottuna valtava mahdollisuus opiskella elämänsä arvoja uudestaan ja uusi elämä uudessa työssä. Sinulla on suurin onnellisuus käsissäsi kun menee huonosti. Eli kaikesta löytyy tämä mikä pitää ihon ja ilmeen raikkaana ja nuorena, oma iloinen ja elämän myönteinen mieli.
Silloin myös kehoa rasittavat, esim. tressin aiheuttamat hormonaaliset tekijät jäävät pois
Niin, olen 51 vuotias, näytän 42 vuotiaalata, ajattelen kuin 35 vuotias. Hiukset on kaikki päässäni ja harmaata ei ole yhtään, iho on kimmoisa ja nuorekas, myös käsissä, näköni on loistava. Elämä hymyilee, tottakai, sehän on tämän kaiken minulle antanut. Hallitsen ammattimaisesti noin 6 täysin toisistaan poikkeavaa työtä. Töissä olen ainakin 70 vuotiaaksi. Miksi pitäisi lopettaa jotain sellaista mistä pitää.
Elämä hymyilee, sehän on kaikki vain minusta itsestäni kiinni. Ole aina onnellinen ja iloinen niin saat kaiken mistä unelmoit
Jatkoa seuraa jos saan vastauksia, minulla on selkä osittain luutunut ja useita vammoja ja sairauksia elämäni aikana....