Tervetunnus on käyttäjätunnus, jota tarvitset Terve Media -lisäpalveluiden käyttämiseen. Tunnuksen rekisteröinti on maksutonta.
Tervetunnusta tarvitset mm. seuraavissa Terve Media -palveluissa:
» Poliklinikka.fi: Kysy lääkäriltä -palvelussa » Huoltamo.com: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Kysy kaverilta ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Kimallus.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Naisilta naisille ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Pudottajat.fi: Pudottajat -palvelussa » Terkkari.fi: keskusteluryhmissä, Kysy Terkkarilta -palvelussa » Verkkoklinikka.fi: keskusteluryhmissä ja Verkkolääkärit -palvelussa » Helistin.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Vauvakirjassa, Kahvilassa ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Terve Rekry: CV:n jättämistä varten
Jos sinulla on jo Tervetunnus joihinkin yllä oleviin palveluihin, niin sinun ei tarvitse hankkia uutta tunnusta.
Jos sinulla ei vielä ole Tervetunnusta, niin voit hankkia sen helposti nyt. Valitse haluamasi tunnus ja salasana sekä anna muutamat perustietosi. Tervetunnus on ilmainen ja voit käyttää samaa tunnusta kaikissa Terve Media -palveluissa. Yksinkertaista!
Nimimerkki: Tuulikki Lähetetty: 28.02.2011 klo 19:09
Olen seurannyt adoptiotyttäreni elämää hänen äitinään 28 vuoden ajan. Koulu meni hyvin, hän kirjoitti ylioppilaaksi mutta sen jälkeen alkoi vaikeudet, alkoholi ja huumeet tuli mukaan. Hän aloitti useita eri kouluja, samoin vaihtoi työpaikkoja tiheään kunnes tuli raskaaksi vuonna 2009. Hän haki apua vihdoinkin itse (minä olin sitä ennen häntä raahannut lääkäristä toiseen ja teettänyt mm. tutkimuksia adhd:stä), tyttö hylkäsi aina kaikki lääkkeet muutaman viikon käytön jälkeen. Hän on erittäin tempperamenttinen, suuttuu ja huutaa helposti, saattaa heitellä tavaroita ja on elämänsä aikana joutunut moniin hankaluuksiin ja mm. tappeluihin tämän takia. Hän myös leppyy yhtä helposti kun on suuttunutkin. Raskausaika meni hyvin, tyttö ei käyttänyt alkoholia eikä huumeita mutta pian lapsen syntymän jälkeen alkoi olutta ja siideriä tulla kotiin lähes jokaiselta kauppareissulta. Imetys jäi muutama viikko synnytyksen jälkeen. Myös hänen miehensä käyttää alkoholia. Lapsi on terve ja aivan ihanan kiltti ja iloinen lapsi, joka ei turhaan kiukuttele. Nyt lapsi on 1 v 4 kk vanha ja kuten monilla lapsilla mm. syöminen ei aina suju nopeasti vaan pää kääntyilee ja sotkua tulee. Tyttö hermostuu tästä, saattaa heittää lusikan seinään ja "paiskaa" lapsen aika kovakouraisen näköisesti lattialle ja sanoo "ei syödä sitten". Me läheiset on yritetty puhumalla auttaa tyttöä ja autettu lapsen hoidossa niin paljon kuin mahdollista. Lastensuojeluunkin otin yhteyttä juomisen takia. Tyttö hakeutuikin aa-kerhoon, oli pari kuukautta juomatta mutta taas tilanne on riistäytymässä käsistä. Nyt tyttö oli vierailulla adoptioisänsä luona niin hän soitti ja kyseli minulta että miksi lapsi itkee aina yöllä, herää parkumaan ihan kuin näkisi painajaisia. Olen ahdistunut tilanteesta kun en tiedä miten tyttöä ja hänen perhettään auttaisin. Asia masentaa todella paljon koska on kysymys lapsen hyvinvoinnista. Mitä voin tehdä?
Viestin aihe: Vaikea puuttua.. ( RE: lapsi kärsii äidin adhd:stä )
Nimimerkki: Lumienkeli Lähetetty: 01.03.2011 klo 09:59
Hei Tuulikki!
Kovin vaikea on puuttua läheistenkään mitenkään, jos vanhemmilta puuttuu oma tahto raitistua. Surullista on se, että pieni lapsi on kaiken keskellä.
Täytyy kuitenkin uskoa, että huominen on parempi. Te olette tehneet voitavanne auttamalla ja puhumalla.
Ehkäpä sittenkin sosiaaliviranomaiset voisivat auttaa lasta parhaiten ja antaa sinullekin/teillekin neuvoja - mitä voisi tehdä. Soitapa jollekin lastensuojeluihmiselle ja kysy neuvoa, mitä voisi tehdä lapsen mummuna.
Voimia Tuulikki!