Tervetunnus on käyttäjätunnus, jota tarvitset Terve Media -lisäpalveluiden käyttämiseen. Tunnuksen rekisteröinti on maksutonta.
Tervetunnusta tarvitset mm. seuraavissa Terve Media -palveluissa:
» Poliklinikka.fi: Kysy lääkäriltä -palvelussa » Huoltamo.com: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Kysy kaverilta ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Kimallus.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Naisilta naisille ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Pudottajat.fi: Pudottajat -palvelussa » Terkkari.fi: keskusteluryhmissä, Kysy Terkkarilta -palvelussa » Verkkoklinikka.fi: keskusteluryhmissä ja Verkkolääkärit -palvelussa » Helistin.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Vauvakirjassa, Kahvilassa ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa » Terve Rekry: CV:n jättämistä varten
Jos sinulla on jo Tervetunnus joihinkin yllä oleviin palveluihin, niin sinun ei tarvitse hankkia uutta tunnusta.
Jos sinulla ei vielä ole Tervetunnusta, niin voit hankkia sen helposti nyt. Valitse haluamasi tunnus ja salasana sekä anna muutamat perustietosi. Tervetunnus on ilmainen ja voit käyttää samaa tunnusta kaikissa Terve Media -palveluissa. Yksinkertaista!
Nimimerkki: kipuliisa Lähetetty: 09.03.2010 klo 12:25
epäilynä hermojuurta painava välilevynpullistuma niskanikamassa,kivut ovat olleet kovat 3 kuukautta,
menevät suoraan purukalustoon,aivan järkyttävä kipu
oireilevat kaulaan,käsiin ja selkään,mutta pahinta
on hammasalueella.. tänäinä menossa mangneettikuviin ja perjantaina ortobedille,suussa ei ole vikaa vaikka kipu on siellä pahin.Onko
kellään samoja oireita,vai olenko tässä tapauksessa ainoa...yleensä sairastan kaikki ikävät taudit...pakko mennnä eteenpäin!!!
Viestin aihe: Tiedän mistä puhut ( RE: Lähes 50v. )
Nimimerkki: Saman sairauden nujertama. Lähetetty: 10.03.2010 klo 15:26
Olen 71v. eläkkeellä oleva perushoitaja. Minulla on vuosikymmeniä selkä ja niska reistaillut. Ensin oli välilevynpullistumia, myöhemmin selkääni tuli hermojuuriahtaumia ja nyt niitä on kautta selän ja niskan. Niskaoireeni alkoivat valtavalla niskasäryllä , joka säteili poskionteloon, ikeniin, korvaan, käteen ja koko päänpuolikas oli kuin tnnoton. Oireet olivat siinä vaikeessa niin mominaiset että hulluksi oli tulla.Nyt on aikaa kulunut siitä ainakin 10v. Ja nyt ei sitä kipua ole enää mutta käteni ja jalkani eivät toimi enää oletetulla tavalla. Hoidoksi en ole saanut muuta kuin voimakkaita särkylääkkeitä.Nuoremmille voivat vielä tehdä jotain operatiivisesti se tietenkin riippuu paikasta missä paikassa pullistuma sijaitsee.Minulle ei ole edes ehdotettu niskan alueelle mitään tehtäväksi.Ensimäisistä niskaoireista on jo 20v. ainakin.Toivon mukaan keksivät sinulle jotain joka auttaisi eteenpäin.
Viestin aihe: Nykyinen käytäntö ( RE: Tiedän mistä puhut )
Nimimerkki: Liikaa lääkettä! Lähetetty: 17.03.2010 klo 14:51
Olen 61-vuotias nainen. Minulla ilmeisesti välilevy painaa hermoa ristiselässä. Pyysin terveyskeskuksessa päästä magneettikuvaukseen, mutta meillä ei terveyskeskuslääkärit saa määrätä näihin kuvauksiin?
Tulehduskipulääkettä tarjottiin reseptin täydeltä. Mitä iloa on hoitaa oireita, kun pitäisi hoitaa vaivan syytä. Kummallista.
Viestin aihe: aikansa kipujakin ( RE: Nykyinen käytäntö )
Nimimerkki: niskaa potenut Lähetetty: 18.03.2010 klo 12:20
Jos kivut eivät pysy poissa tk lääkärin ohjeilla eikä hänen ehdttamillaan timenpiteillä hänen täytyy lähettää sinut fysiatrin vast.otolle. Kyllä sieltä sitten pääsee magneettiin ym tutkimuksiin ja saa asianmukaisen hoidon. Jos ei lääkärisi ymmärrä lähettää ja yrittää liian kauabn hoidella itse, voit kyllä itsekin sitä ehdottaa.
Viestin aihe: Kirjallinen hoitosuunnitelma ja erikoislääkärille ( RE: Nykyinen käytäntö )
Nimimerkki: Ei ole pakko tyytyä Lähetetty: 20.03.2010 klo 22:23
Potilaslain mukaan potilaalla on oikeus saada diagnoosi ja hoitosuunnitelma kirjallisena. Jos pyydät sen, lääkäri ei voi kieltäytyä, jos lakia noudattaa. Pyydä samalla lähete erikoislääkärille. Jos lääkäri ei lähetä eteenpäin, pyydä kirjaamaan se hoitosuunnitelmaan, perusteluineen. Jos haluat kysyä toista mielipidettä esim. yksityislääkäriltä tai valittaa terveyskeskuslääkärin ratkaisusta, saatu kirjallinen hoitosuunnitelma on näyttö ja lähtökohta. Potilasasiamiehen puoleen voi myös aina kääntyä.