Rekisteröidy käyttäjäksi!

Kirjaudu

Tervetunnus

Salasana

Unohditko salasanasi?
Tervetunnus on käyttäjätunnus, jota tarvitset Terve Media -lisäpalveluiden käyttämiseen. Tunnuksen rekisteröinti on maksutonta.

Tervetunnusta tarvitset mm. seuraavissa Terve Media -palveluissa:

» Poliklinikka.fi: Kysy lääkäriltä -palvelussa
» Huoltamo.com: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Kysy kaverilta ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Kimallus.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Naisilta naisille ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Pudottajat.fi: Pudottajat -palvelussa
» Terkkari.fi: keskusteluryhmissä, Kysy Terkkarilta -palvelussa
» Verkkoklinikka.fi: keskusteluryhmissä ja Verkkolääkärit -palvelussa
» Helistin.fi: mm. keskusteluryhmissä, blogeissa, Vauvakirjassa, Kahvilassa ja Kysy asiantuntijalta -palvelussa
» Terve Rekry: CV:n jättämistä varten

Jos sinulla on jo Tervetunnus joihinkin yllä oleviin palveluihin, niin sinun ei tarvitse hankkia uutta tunnusta.

Jos sinulla ei vielä ole Tervetunnusta, niin voit hankkia sen helposti nyt. Valitse haluamasi tunnus ja salasana sekä anna muutamat perustietosi. Tervetunnus on ilmainen ja voit käyttää samaa tunnusta kaikissa Terve Media -palveluissa. Yksinkertaista!

SAIRAUSKOKEMUKSET Etusivulle
Terve Media palveluissa on tällä hetkellä 0 rekisteröitynyttä keskustelijaa. Ohjeet

Hae
keskustelusta
Keskustelua
Nimimerkkiä

Suosituimmat
Syöpätaudit:
Todettu KML

(15.05.2012 klo 23:27)
Naistentaudit:
£ûcheap snapback hats|sna...

(09.05.2012 klo 09:39)
Hengityselinten sairaudet:
kipu poskionteloissa

(18.05.2012 klo 10:05)

Uusimmat
Hengityselinten sairaudet:
kipu poskionteloissa

(18.05.2012 klo 10:05)
Syöpätaudit:
Todettu KML

(15.05.2012 klo 23:27)
Naistentaudit:
£ûcheap snapback hats|sna...

(09.05.2012 klo 09:39)
Syöpätaudit:
Kalkkeutumaa rinnassa

(06.05.2012 klo 23:08)
Ihotaudit:
Ontelosyylät

(30.04.2012 klo 14:37)

TUKI- JA LIIKUNTAELINSAIRAUDET Eturistisiteen vamma Sairaalaan sisäänotto

Vaihda näkymää: 
Viestin aihe: Sairaalaan sisäänotto
Nimimerkki: Tunnollinen Lähetetty: 02.12.2009 klo 23:08
Minulle sattui kesämökillämme tapaturma, jossa toisen polven kolme nivelsidettä katkesivat ja nivelkierukka repesi. Vammautuneen jalan vasen jalkaterä oli suurin piirtein vasemmassa kainalossa. Minut kuljetetiin ensin paikalliseen keskussairaalaan, josta lastoituksen jälkeen siirrettiin ulkopaikkakuntalaisena Töölön sairaalaan, joka mielestäni oli hoidon kannalta erittäin hyvä asia. Yön vietin päivystyspoliklinikalla, josta minut aamulla siirrettiin osastolle.

Ennen kuin olin edes toipunut tapaturman aiheuttamasta shokista ensimmäinen tapaamani lääkäri toivotti minut aamulla tervetulleeksi kapulakielellä (sisältö oli suurin piirtein seuraava): Sairaalan toiminnan kannalta on erittäin tärkeää, että lähdette niin pian kuin mahdollista kotiin odottamaan leikkausta. Minulle tunnollisena henkilönä tämä lause tarkoitti sitä, että minun olisi pitänyt siirtyä kotiin ennen kuin vamman laatu olisi ehditty edes kartoittaa. Järki onneksi voitti, mutta koko ajan huonoa omaatuntoa potien pidin vuodepaikkaa hallussani. Kun samainen (lappeenrantalainen) lääkäri pääsi lauseineen seuraavan kerran "kimppuuni", täysin alikuntoisena etsin vaatteeni potilashuoneen kaapista ja läksin kotiin, jossa minulla ei ollut tietoa minkäänlaisesta huolenpidosta.

Potilaskertomukseseeni tämä oli kirjattu väärinkäsitykseksi.

Kuvaavaa oli, että samassa potilashuoneessa oli ikäiseni nainen, joka oli lähetetty puolikuntoisena kotiin ja joka oli siellä kaatunut ja jotunut uuteen leikkaukseen.

Itse pääsin onneksi aika pian takaisin osastolle ja erittäin hyvän kirurgin leikattavaksi. Hän kylläkin kommentoi tarkastuskäynnin yhteydessä omavaltaista sairaalasta poistumistani, ettei saa loukkaantua lääkäreiden sanomisista.

Minun kohdallani oli kyse siitä, että ensiksi mainitsemani lääkäri ajoitti täysin väärin potilasvuodetarpeesta kertomisensa. Toiseksi siitä, että hän olisi voinut kunnon suomen kielellä sanoa minulle, että vuodepaikka tarvitaan minua vakavammin sairaalle niin pian kuin kykeneen selviämään kotona.

Keskustelun kulku:
  Sairaalaan sisäänotto 02.12.2009 klo 23:08

Sivu on päivitetty 02.12.2011

TERVE24